Uiteraard ben je vast niet de enige ondernemer in de sector waarin jij je bevind met je bedrijf. Er zijn genoeg andere bedrijven die hetzelfde doen en bieden. Maar hoe onderscheid jij je nou van de rest? Een positionering(strategie) geeft daar antwoord op. De positionering draagt bij aan de onderscheidenheid en toekomstbestendigheid van jouw bedrijf. Met positionering strategie bepalen we welke positie jij neemt in jouw markt. De positionering is de fundering van jouw externe marketing en communicatie. Als eerst brengen we samen de volgende elementen in kaart: jouw huidige en gewenste doelgroep, je visie, toekomstambities, concurrentie en de toegevoegde waarde van jouw bedrijf. Vanuit daar bepalen we samen hoe we jouw bedrijf ten opzichte van die verschillende elementen onderscheidend kunnen positioneren in de markt.
Een positionering(strategie) is niet saai en stoffig. Tenminste, niet in de vorm hoe ik als ontwerper het aanpak. Na verschillende gesprekken die we samen hebben gevoerd, zal ik de onderscheidende waarde en positionering van jouw bedrijf opleveren in een ‘reisgids’. Nu hoor ik je denken: een reisgids? Ja zeker, je leest het goed. In deze reisgids visualiseer ik de onderscheidende waarde van jouw bedrijf, de positionering en kun je beknopt terug lezen hoe we de positionering uitrollen. Deze reisgids is jouw gids naar de toekomstbestendigheid van jouw bedrijf. Veelal wordt er vanuit de positionering gesleuteld aan de visuele aspecten van een bedrijf. Denk hierbij aan de huisstijl, website en andere communicatie uitingen. Ook hierin kan ik een goed vervolg geven aan de positionering die we hebben vastgesteld. Op die manier blijf ik als ontwerper betrokken bij de ontwikkelingen van jouw bedrijf en kunnen we samen op een waardevolle manier naar de toekomst werken.
Naamgeving, tone of voice, huisstijl, wordpress website, dienstontwikkeling, social media, communicatie materiaal, fotografie