De tone of voice is letterlijk de manier waarop je ‘spreekt’ met jouw doelgroep, zowel fysieke, online en via verschillende communicatie uitingen. De manier waarop je spreekt vanuit jouw bedrijf met je doelgroep is bepalend voor hoe zij jouw bedrijf ervaren. De tone of voice gaat niet alleen maar over het feit of je formeel of informeel spreekt met jouw doelgroep. De tone of voice speelt ook mee in hoe je omgaat met service richting jouw doelgroep, maar ook hoe je jouw bedrijf positioneert. Ben je een sociaal bedrijf of ben je vooral gericht op resultaat en het behalen van doelstellingen?
Het bepalen van de tone of voice ligt dichtbij het bepalen van de positionering voor jouw bedrijf. De tone of voice komt namelijk ook voort uit jouw persoonlijke kernwaarden of die van jouw bedrijf. Het verschil is dat we de tone of voice concreter toepassen en uitrollen in de manier hoe je communiceert. Bijvoorbeeld in de teksten en de call to actions op jouw website. Samen bedenken we vanuit jouw doelgroep hoe zij het liefst aangesproken willen worden en wat zij belangrijk vinden. Daarna rollen we de tone of voice uit in jouw huidige of nieuwe communicatie uitingen.
Naamgeving, positionering, huisstijl, wordpress website, dienstontwikkeling, social media, communicatie materiaal, fotografie